Global Warming

Varför har jag inte skrivit om detta innan?
Detta är ett ämne som jag är extremt intresserad av.
Jag måste medge att the day after tomorrow är en av mina favoritfilmer och jag beundrar Al Gore sjukt mycket!
Jag vill rädda världen från miljöförstörningen.
I min förra skola (i qatar) så bråkade jag med min biologi lärare om vad man igentligen kunde göra för miljön, hon erkände i efetrhand att jag hade rätt. 
Klimatmötet som pågår i Köpenhamn följer jag med spänning, och jag hoppas verkligen att några vettiga beslut tas. Men hitills så känns det som de ända intressanta sakerna som har hänt är vad alla aktivister gör..

Men varför kom jag då på att skriva om detta just idag??
Jo,
Idag så såg vi på The age of stupid på sammhälls lektionen. En super hemsk film, den visar verkligen hur igronanta många är. Hur de inte ser vad som händer på vår jord.
Om vi inte gör något nu så är det försent!

Tack vare den filmen så fick jag ett nytt sug att kämpa för miljön. Så ni kan förvänta er mer inlägg som dessa!

Förresten fattar jag inte hur folk kan tycka The age of stupid var tråkig. Den var en av de absolut mest intressanta dokumentärena jag har sett!

xoxo
ganiis


Yes, it is true. We do live in the age of stupid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0